Projektowanie grafiki
Jak projektuję grafikę?
Klient wysyła zapytanie o projekt graficzny z podstawowymi informacjami: np. czego ma dotyczyć projekt, jaki mamy czas na realizację, jakie będzie przeznaczenie projektu. Na tej podstawie staram się wydobyć najważniejsze informacje wyjściowe do projektowania oraz zastawiam się co jeszcze powinniśmy ustalić.
Zwykle pojawia się kilka pytań doprecyzowujących, np. czy grafika jest przeznaczona do Internetu, jeśli tak to czy na stronę internetową, do mediów społecznościowych czy może będzie to kreacja banera do wyświetlania w sieci reklamowej? Jeśli grafika będzie drukowana, muszę poznać wymagania wydawcy, wymiary projektu, szerokość spadów, etc. Przy projektowaniu logo znacząca jest misja i wizja firmy oraz dotychczas funkcjonujące elementy identyfikacji wizualnej. Za każdym projektem stoi kilka pytań, na które warto sobie odpowiedzieć zanim zaczniemy projektować. Zdarza się również, że Klient pozostawia dużo w mojej gestii chcąc, żeby decyzje projektowe a niekiedy marketingowe były podjęte przez profesjonalistów. Znając szczegóły projektu na zlecenie mogę oszacować niezbędny nakład czasu oraz pracy - na tej podstawie przygotowuję wycenę.
Wycena obejmuje ustaloną liczbę korekt, po której zamykamy projekt. Bardzo istotne jest wybranie konkretnej osoby, która będzie odpowiedzialna za wysyłanie wytycznych. Unikniemy wówczas bałaganu oraz sprzecznych informacji zwrotnych – wszyscy zaoszczędzimy dzięki temu czas. Klient, który przesyła rzeczowe i konstruktywne uwagi oszczędza również swoje pieniądze, ponieważ tylko dzięki sprawnej komunikacji uda nam się dokończyć projekt w ustalonym harmonogramie oraz założonej liczbie korekt.
Po ostatecznej akceptacji projektu graficznego i płatności przesyłam Klientowi wszystkie niezbędne pliki, które ustaliliśmy na etapie doprecyzowania i wyceny. W przypadku wykorzystania zamówionej liczby korekt i nie dobrnięcia do końca projektu – ustalamy indywidualnie czy kontynuujemy współpracę i na jakich zasadach.