Projektowanie grafiki

Jak projektuję grafikę?

Brief projektowy

Klient wysyła zapytanie o projekt graficzny z podstawowymi informacjami: np. czego ma dotyczyć projekt, jaki mamy czas na realizację, jakie będzie przeznaczenie projektu. Na tej podstawie staram się wydobyć najważniejsze informacje wyjściowe do projektowania oraz zastawiam się co jeszcze powinniśmy ustalić.

Doprecyzowanie i wycena

Zwykle pojawia się kilka pytań doprecyzowujących, np. czy grafika jest przeznaczona do Internetu, jeśli tak to czy na stronę internetową, do mediów społecznościowych czy może będzie to kreacja banera do wyświetlania w sieci reklamowej? Jeśli grafika będzie drukowana, muszę poznać wymagania wydawcy, wymiary projektu, szerokość spadów, etc. Przy projektowaniu logo znacząca jest misja i wizja firmy oraz dotychczas funkcjonujące elementy identyfikacji wizualnej. Za każdym projektem stoi kilka pytań, na które warto sobie odpowiedzieć zanim zaczniemy projektować. Zdarza się również, że Klient pozostawia dużo w mojej gestii chcąc, żeby decyzje projektowe a niekiedy marketingowe były podjęte przez profesjonalistów. Znając szczegóły projektu na zlecenie mogę oszacować niezbędny nakład czasu oraz pracy - na tej podstawie przygotowuję wycenę.

Ustalona ilość korekt

Wycena obejmuje ustaloną liczbę korekt, po której zamykamy projekt. Bardzo istotne jest wybranie konkretnej osoby, która będzie odpowiedzialna za wysyłanie wytycznych. Unikniemy wówczas bałaganu oraz sprzecznych informacji zwrotnych – wszyscy zaoszczędzimy dzięki temu czas. Klient, który przesyła rzeczowe i konstruktywne uwagi oszczędza również swoje pieniądze, ponieważ tylko dzięki sprawnej komunikacji uda nam się dokończyć projekt w ustalonym harmonogramie oraz założonej liczbie korekt.

Oddanie projektu i płatność

Po ostatecznej akceptacji projektu graficznego i płatności przesyłam Klientowi wszystkie niezbędne pliki, które ustaliliśmy na etapie doprecyzowania i wyceny. W przypadku wykorzystania zamówionej liczby korekt i nie dobrnięcia do końca projektu – ustalamy indywidualnie czy kontynuujemy współpracę i na jakich zasadach.

Profesjonalny projekt grafiki

Co zyskujesz?

Decydując się na współpracę korzystasz z mojego wieloletniego doświadczenia zarówno w zakresie projektowania grafiki jak i komunikacji marketingowej. Połączenie tych dwóch dziedzin daje znakomity efekt i gwarantuje, że będziesz czytelny na rynku. Przekaz graficzny jest często pierwszym obszarem zetknięcia się Klienta z Twoją marką. Zadbaj o to, żeby był spójny, przejrzysty, oryginalny – po prostu profesjonalny. Widząc komunikację marketingową danej marki, Klient przypisuje jej jakość Twojemu produktowi, czy usłudze. W obecnych czasach wizerunek jest kluczem do sukcesu na wielu obszarach, stąd nie można o nim zapominać prowadząc komunikację marketingową w Internecie oraz na tradycyjnych nośnikach. Zaczynając od logo, wizytówek i papieru firmowego, poprzez reklamy w prasie, banery internetowe czy gadżety reklamowe – to wszystko na pierwszy rzut oka powinno pozytywnie kojarzyć się z Twoją firmą. Zyskasz to dzięki współpracy z profesjonalistami i konsekwencji.
Szukasz kreatywnego grafika z rozsądnym cennikiem? Napisz!

Kreatywne projektowanie graficzne

Wykonuję wysokiej jakości , kreatywne projekty graficzne, które spełniają nowoczesne standardy. Nieustannie uczę się oraz obserwuję rynek. Korzystam z najważniejszych programów, które funkcjonują w branży projektowej. Każdy projekt graficzny jest inny i wymaga indywidualnego podejścia oraz dedykowanych narzędzi. Często efekt końcowy powstaje przy użyciu kilku programów. Przed rozpoczęciem projektowania komputerowego szkicuję koncepcje. Dzięki temu bez skrępowania mogę zbadać jakie kompozycje, formy oraz kolory zadziałają w ostatecznym projekcie najlepiej. Taka praktyka ożywia projekty, powoduje, że są bliższe odbiorcy, zwyczajnie – lepsze. Później przenoszę pomysły na ekran komputera i tutaj pracuję, w zależności od potrzeby, w obrębie: grafiki rastrowej, wektorowej lub 3D. Mam także doświadczenie w tworzeniu rysunków technicznych. Oprócz znajomości narzędzi graficznych i aktualnych trendów stale poszerzam wiedzę z zakresu liternictwa, kompozycji, psychologii i fizyki koloru, reklamy i marketingu.

Umiejętności

SketchUP, V-Ray
80%
Auto CAD 2D
80%
In Design
60%
Corel Draw
90%
Illustrator
80%
Gimp
80%
Adobe Photoshop
75%