Szczegóły projektu
Niezbędne umiejętności: | Ilustracja, Komunikacja wizualna, Projektowanie graficzne, Rebranding |
Kategorie : | logo, |
Opis projektu
Odświeżenie logo ATOMIUM
Odświeżenie logo dla firmy ATOMIUM było sporym wyzwaniem. Poprzednia wersja znaku była zaprojektowana wiele lat temu przez bardzo dobrego radomskiego projektanta. Trudno „poprawiać” po znakomitym twórcy! Mimo upływu lat logo było cały czas dobrze zaprojektowane, było graficznie bez zarzutu. Jedynym problemem był fakt, że zmieniło się nasze postrzeganie estetyki graficznej.
Uproszczenie logo
Współczesna grafika dąży do uproszczeń. W tym wypadku należało uprościć znak zarówno kolorystycznie jak i kompozycyjnie.
Poprzednie logo zawierało dużo przejść tonalnych, gradientów. Obecnie logotypy umieszcza się na różnych powierzchniach – np. nadruk na długopisie, wyświetlamy je na ekranach różnej wielkości – telefonach, tabletach, monitorach . Proste logo lepiej wygląda w tak zróżnicowanych miejscach. Nasza percepcja również woli obecnie prostsze komunikaty wizualne. Jest nam łatwiej wówczas odnaleźć się w natłoku grafik.
Proste logo
Proste logo ma też inne atuty – może być dobrym, mocnym i bardziej wyrazistym znakiem niż finezyjna ilustracja. Proste logo wcale nie oznacza, że należało włożyć mniej pracy w opracowanie go. Często wprost przeciwnie! Droga do adekwatnego, czytelnego i atrakcyjnego uproszczenia bywa długa i mozolna.
Nawiązanie do poprzedniej wersji logo
Zdecydowaliśmy się wydobyć to, co dobre i ponadczasowe. Odświeżenie logo nie oznaczało zrobienie całkiem nowego logo oderwanego od poprzedniego. Autor pierwotnej wersji stworzył kształtny i unikatowy napis – logotyp ATOMIUM, który również znakomicie wpisuje się w nowoczesną wersję. Zastosowaliśmy także dokładnie ten sam odcień czerwieni, który był wyróżnikiem firmy.
Projektant grafiki: Małgorzata Walisiak
Zobacz także inne rebrandingi, nowe logotypy zaprojektowane przez nas: